keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Vepsän taika on murtunut

Vihdoinkin Vepsän taika on murtunut. Pääsin sinne vihdoinkin purjehtimalla, kun laiturissa on meidän mentävä aukko. Vepsä on Turun kaupungin omistama saari Airistolla. Kahvila-ravintolassa oli ruuhkaa, mutta palvelu pelasi todella hyvin.
Kulkureitit ovat kivoja luontosuhdeongelmaisellekin. Tai ehkä lähinnä olen punkkikammoinen tai ötökkäkammoinen. Olisin halunnut päästä eteläosan näköalapaikalle, mutta se luontopolku oli liian "luonnollinen"  ja hylkäsin sen vaihtoehdon.

Viime kerralla kirjoitin Knittyn mallista, joka kiljui haluaan tullakseen tehdyksi. Ohje löytyy täältä. Olen ottanut tavaksi tehdä näitä erikoisia malleja. Huolestun sitten, kun en enää ymmärrä mitä ohjeessa lukee. Pääseeköhän sillä perusteella muistitesteihin?

Uudet sukat on tehty sukkalaatikon jämälangoista ja ne kuvattiin veneen kannella.






Lankana on Step classic ja puikkoina 2,5 mm pyöröt. Nämä ovat ensimmäiset sukat, jotka olen aloittanut kantapäästä. Langan riittävyys oli kokoajan vähän ongelmana, mutta riitti kuitenkin. Kantapää ei ollut ollenkaan niin vaikea kuin kuvittelin. Ohjeen linkkina on videonpätkä ja se avasi spiraalin neulonnan ja sen jälkeen kannattaa mennä ohjeen mukaan vaihe vaiheelta. Mä laitoin pikkukerille 4,5 m lankaa, mutta siinäkin oli hiukan liikaa.

Tänään olin Seikkailupuistossa pikkuihmisten kanssa leikkimässä ja sitä paikkaa voi kyllä suositella. Siellä riitti touhuamista.

Ei kommentteja: