maanantai 18. kesäkuuta 2012

Mytty vihdoinkin valmis ja painaa 38 g

Mytty on vihdoinkin valmistunut. Kyllä oli tuskaisat 38 g. Muistin jossain vaiheessa miksi en ole tehnyt aikoihin huiveja. Myttyvaiheessa on kauhean vaikea päätellä, että milloin sitä huivia on tehty riittävästi. Mytystä tuli pingotuksen jälkeen oikein kaunis ja herkkä.

Malli  North Roë Shawl
Lanka Grignasco Merinosilk
Puikot 3,5 mm

Välipalana huitaisin taas lankavarastoa pienemmäksi ja tekaisin puuvilla-villalangasta jaywalkerit. Malli on ollut pitkään tehtävien listalla. Lankaa kului pois onneksi enemmän kuin tuossa huivissa.

Lanka OnLine Supersocke 100 Cotton-stretch-color.
Puikot 2,5 mm

Sanna pehmeistä paketeista myönsi seuraavan tunnustuksen. Kiitos! Toivottavasti Kiinan matka on sujunut hyvin.

Tunnustuksen saajan pitää kertoa seitsemän asiaa itsestään ja jakaa edelleen viidelle blogille.

1. Alkusyksyllä tulee hurja joululahja ahdistus, kun kaikille pitäisi keksiä jotain neulottavaa lahjaksi ja tykkääköhän ne niistä.
2. Purjehdusreissuilla ei ole neulomuksia mukana, se on lomaa.
3. Mun on pakko tehdä neuleet loppuun asti tai purkaa, keskeneräisistä tulee painajaisia.
4. Mä olen riippuvainen Ravelrystä.
5. En osaa virkata ohjeista
6. Neuleohjeita on ihan liikaa, mutta kun ne on niin ihania.
7. Musta on tullut neulehifistelijä.

Nyt sitten se kaikkein vaikein osuus. Kenelle mä oikein jaan tämän eteenpäin? Mä tykkään niin monista blogeista ja kuka ei ole vielä saanut. Käyn editoimassa tätä kohtaa, kun olen ratkaissut ongelman.

Kävin viime viikolla paikallisessa lankakaupassa ja yllättäen yksikään lanka ei puhutellut. Katselin siinä ympärilleni ja yhtäkkiä sellainen ristipisto ruusupakkaus alkoi kutsumaan vaativasti. Lankakauppias kuulusteli ankarasti, että olenko nyt ihan varma halustani ostaa tämän. Kyllä olen, välillä on kiva tehdä jotain ihan muuta. Mitä siinä pakkauksessa sitten oli?

Tällainen pohja ja
hurjan paljon lankaa.

Tästä tulee uuden sohvani sohvatyyny. Uutta sohvaa ei siis vielä ole, enkä ole käynyt katsomassakaan enkä ole päättänyt millainen sen pitäisi olla, mutta jostain se valinta on aloitettava.



1 kommentti:

Sanna kirjoitti...

Hurjan kaunis huivi!
Ja kiitos, hyvin täällä Kiinassa (ainakin toistaiseksi) loma sujuu :)