sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Uusi vempain tuli ja monta lähdössä

Olen toteuttanut jälleen yhden mallin Cookie A:n kirjasta Sock Innovation. Tällä kertaa mallina oli Glynis. Pikkuhiljaa kaikki mallit tulee tehtyä. Lankana oli Rico designin Superba Bamboo. Sukat on neulottu 2,5 mm pyöröillä taikalenkkinä ja malli on ihan kiva. Ehkä tuo olisi yksivärisestä langasta parempi, mutta lanka itsessään on kivan tuntuinen. Sukat menivät syntymäpäivälahjaksi.


Tein Nupulle joululahjaksi tuubihuivin ja siitä tuli parempi kuin olin ajatellutkaan ja päätin tehdä itsellenikin sellaisen. Lankana on Sandnes Easy ja paljettilankana tällä kertaa Austermanin Palila kullanvärisenä. Se toinen paljettilanka olisi ollut parempi, mutta on tämäkin ihan kiva. Olivia pääsi jälleen malliksi. Tein itselleni hiukan leveämmän tuubin.

Iloisia uutisiakin on. Mulla uusi televisio. Päädyin ottamaan ihan perustelkkarin, kun antenniverkossa kestää HD-lähetysten tulo vielä pitkään. Hauskaa tässä on se, että mä en vielä aamulla tiennyt olevani menossa telkkarikaupoille. Säätiedotuksessa oli luvattu lumimyrskyä ja olin ajatellut viettää päivän visusti sisätiloissa. Mihinköhän se lumimyrsky oikein meni, kun ei sitä täällä näkynyt. Hyvä kuitenkin, että nyt voi rauhassa katsoa telkkaria ja vein sammutuspeitonkin takaisin paikoilleen.

Olen tutkinut nyt kaapit ja tullut siihen tulokseen, että soitan Ekotorin väen noutamaan tuon vanhat telkkarin ja kaikki muutkin käytöstä poistetut sähkölaitteet (digiboksi, lamppu, rämä dvd-soitin..jne). Ei niitä laitteita paljon ole, mutta ihan riittävästi kuitenkin. Pääsen itse helpommalla ja kerralla kaikista eroon.

Ei kommentteja: