maanantai 28. maaliskuuta 2011

Messuiluja

Kädentaitomessut Turussa yllätti monipuolisuudellaan. Vaikka käsityöharrastuksille oli varattu vain yksi halli, niin sieltä löytyi paljon eri harrastuksiin. Oli lankoja, matonkutomisen tarvikkeita, helmiä jne

Pitkän pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, ettei virkkaaminen suju huonojen työvälineiden takia. Enkä mä kyllä ymmärrä niistä ohjeista mitään. Hankin messuilta tällaiset ergonomisemmat virkkuukoukut ja kokeilun perusteella tuntuivat hyvälle eikä sormet puutuneet. Sitten kun vielä osais tehdä jotain...
Sitten mä löysin tällaista alpakkalankaa, joka muistuttaa Tekstiiliteollisuuden Cacao-lankaa. Ajattelin tehdä tästä hihattoman puseron, jonka voi kiskaista paidan päälle.
Messuilla tuli puhetta mikä on Niddy Noddy suomeksi. Tarkastin sen Toikan kuvastosta ja kyseessä on viipsinpuut. Kummallista, kun tuokin oli ihan selvä englanniksi, mutta suomenkielinen nimi ei vaan tullut mieleen.


Olen neulonut vauhdikkaasti FLS Primaverasta 5 mm pyöröillä. Aloitin 10.3 ja tänään valmistui. Se malli on loistava, kun siinä ei ole yhtään ommeltavaa saumaa. Laitoin siihen omppupuunapit, mutta ne mahdollisesti vaihtuvat. Tässä kuva vielä ilman nappeja.

Tosi iso remppa on valmistumassa. Saunaosasto ja pesutupa on otettu käyttöön. Mä odotan vielä kellarikomerojen valmistumista...

Ei kommentteja: